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Sales

Build the relationship, negotiate and conclude

Goals

Create or foster a relationship of trust

Listen and identify real needs

Close a deal while ensuring your company's interests

Prepare and lead the negociation

Overview

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Duration: 4 face-to-face days 1 time per month + 4 hours of digital learning

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Audience: Sales, sales of products or services to professionals

 

Conditions

Contenu digital avant chaque séance de groupe

Les thèmes sont abordés sous forme d'exercices courts, concrets, variés avec debriefing individuel

Mise en application en situation de travail dans les semaines suivantes selon plan d’action individuel

Contenu digital disponible 3 mois après la fin du parcours

Engager votre équipe sur la vision de l'entreprise pour agir en collectif

Les conseils sont résumés sur des cartes de mémorisation consultables sur smartphone

Echange d’expérience à la réunion suivante

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Digital content

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Exercises

Action plan

4 semaines

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Digital content

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Exchanges of experiences

Exercises

Action plan

Application in work situation

 

Program

D1: Creation of a trust relationship

•   The 5 key attitudes in sales and negociation
•   Preparing
•   Active listening
•   Handling objections with empathy
•   Impactful communication

D2: Develop opportunities

•   On-the-ground feedback
•   Social selling: activating your network
•   Meeting decision makers: making appointments on the phone, elevator pitch, initial contact
•   Identifying real needs

D3: Overseeing negociations

•   On-the-ground feedback
•   Identifying decision stakeholders
•   Wording and defending your recommendations
•   Defending the price
•   Group negociations

D4: Closing the sale

•   On-the-ground feedback
•   The competition
•   Closing a sale
•   Managing complaints
•   Assessing and promoting customer satisfaction

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